poniedziałek, 30 stycznia 2012

Sernik z kokosem w tle

 

Dostałam polecenie od ‘kierowniczki’ że trzeba zużyć ser biały homogenizowany – 1 kg. No co z robić z takim wiadrem sera jak nie sernik. A żeby odciążyć sumienie  - grzeszymy pełnoziarniście.

Na pseudo kruche ciasto potrzebujemy:

  • 250 g (ćwierć kilo) mąki z pełnego przemiału  ( u mnie żytnia) – na oko to 2,5 szklanki arcoroca czy ja to sie pisze
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia  ( też sypie na oko )
  • 100 g  masła  (82 %  a nie tan jakiś miks ) 
  • jajko
  • pół szklanki wiórków kokosowych
  • poł puszki ( malutkiej ) śmietanki kokosowej
  • 1/4 szklanki  - lub do smaku

Mąkę, proszek, wiórki i cukier mieszamy razem w misce, czy też w innym naczyniu. Masło topimy ( u mnie w mikrofali) – a co się męczyć z jakimś tam siekaniem masła i mąki.  Wbijamy jajko w do produktów sypkich, dodajemy pół puszki śmietanki kokosowej, wlewamy przestudzone masło, mieszamy, trochę zagniatamy i gotowe. Ciasto za twarde ? Wystarczy dodać troszkę masła i jeszcze raz zagnieść – ciasto wyjdzie delikatniejsze i lżejsze ( w konsystencji). Wykładamy ciasto na formę, jak na zdjęciu poniżej. Zostawiamy trochę ciasta na ‘posypkę’ na wierzch.

DSCF9638

Masa serowa:

  • 1 kg serka homogenizowanego naturalnego
  • 3-4 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 3/4 ( może być mniej ) szklanki cukru
  • kropla aromatu pomarańczowego
  • poł puszki (malutkiej) śmietanki kokosowej
  • 3 jajka

Serek wrzucamy do jakiegoś naczynia, następnie dodajemy żółtko jaj, kroplę aromatu, śmietankę kokosową. Mieszamy. Dodajemy cukier i mieszamy, dodajemy mąkę ziemniaczaną i mieszamy. Cukier powinien się rozpuścić.  W osobnym naczyniu ubijamy białka jaj na sztywno ( z odrobiną soli). Ubite białko krok po kroczku mieszamy z masą serową.

Masę serową wlewamy do formy wyłożonej ciastem, z góry robimy posypkę z tego co zostało. I do pieca na 60 minut na 180-200 stopni bez termoobiegu.

DSCF9642

Kilka rad – śmietanka kokosowa i mleko kokosowe to nie to samo. Śmietankę kokosową (puszkę) włożyć  do ciepłej wody, po jakimś czasie wstrząsnąć.  Jeżeli serek jest zbyt wodnisty, można dodać troszkę więcej maki ziemniaczanej ( ser bardziej zbity) lub jedno jajko więcej ( Ser bardziej puszysty). No i kontrolować sernik w piekarniku.

 

DSCF9730

Ja użyłam tylko dwa jajka i mniej mąki ziemniaczanej ( ‘tylko’ dwie łyżki –ale kopiaste). Ponieważ mój serek był dosyć wodnisty ciasto ogólnie wyszło na bardzo delikatne.  Nie lubisz kokosu  - nie martw się  - smak kokosu nie jest dominujący.

DSCF9735

Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Ehhhm, narobiłaś mi smaka :-) Czy zdradziłaś mi już swoje kosmetyczne marzenie? Jeśli nie to czym prędzej zapraszam! Marzysz o cieniu z MAC'a lub o szmince Chanel? Realizuję Wasze "wish" listy! http://blonde-shopaholic.blogspot.co.uk/2012/04/realizuje-wasze-wish-listy-koncert.html

    OdpowiedzUsuń
  2. niezbyt ładnie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  3. jak dla mnie wygląda przepysznie:))))))))

    Rewelacyjnie

    OdpowiedzUsuń